Tietoa mainostajalle › Tietosuojaseloste ›

Kalifornia Roadtrip vauvan kanssa

by

10 kuukauden aikana olen saanut paljon kummasteluja siitä, miten uskallan tai jaksan reissata Warrenin kanssa niin paljon. En ikinä ajatellut että vauvan tulon jälkeen, meidän elämämme muuttuisi juuri kovinkaan paljon mitä tulee reissaamiseen. Vauva vain mukaan ja reissuun, Warren on käynyt kaksi kertaa Suomessa, Vegasissa, Arizonassa, Meksikossa ja nyt San Franciscossa. Yllätävän moni myös täällä on sanonut, että he eivät todellakaan halua lähteä pienen kanssa mihinkään kotoa.

Aloimme miettiä suomi-ystävien kanssa mini reissua San Franciscoon viime kesänä. Edestakaisin emme haluneet ajaa ja päätimme lentää Los Angelesista San Franciscoon, vuokrata sieltä auton ja ajella rantaa ykköstietä takaisin kotiin.

Lennot yhteen suuntaan, esim Los Angeles-San Francisco ovat todella halpoja jos ostat ne muutaman kuukauden etukäteen. Esimerkiksi Deltan lennon saa noin 70 dollarilla.

DAY 1

Itse otimme aamu seitsemän lennon, pääsimme perille yhdeksän maissa ja vuokra-autolla lähdimme ensin Golden Gate-sillalle. Yövyimme San Francisossa Airbnb-asunnossa ja meillä oli koko tämä ensimmäinen päivä aikaa tutkia San Franciscoa. Itse olen oppinut pitämään kaupungista enemmän ja enemmän joka kerta ja voisin helposti viettää siellä useamman päivän. Suosittelen kuitenkin välttämään Union Square aluetta, vaikka siellä suurin osa hotelleista sijaitsee.

Ajoimme Golden Gaten yli yhteen lempi paikoistani ikuistaa silta. (Laita karttaan esimerkiksi Battery Spencer) Jouduimme hieman kiertämään kukkulaa tietöiden takia, mutta kaiken sen arvoista kun punaisen sillan näkee upeasti ylempää.

Jatkoimme matkaa Pier39:sille jossa merileijonat hengailevat ja Warren oli näistä otuksista aivan innoissaan. Aivan läheltä löytyi myös upea leikkipuisto (651 Lombard str). Whole Foodsin parkkipaikalla törmäsimme Kristie Alley näyttelijään ja tämän jälkeen ajelimme niin kiemuraisen Lombrard streetin, kävimme katsomassa Painted ladies talot ja ajelimme eri naapuristoja läpi.

Illalla uni tuli jo aikaisin pitkän päivän jälkeen ja aamulla olimme valmiina lähtöön yhdeksältä.

DAY2

Lähdimme San Franciscosta ajamaan ykköstietä kohti etelää. Olimme varanneet Morro Bay:sta hotellin ja ilman pysähtymisä matkaa olisi noin neljä tuntia. Ensimmäinen kaupunki oli Santa Cruz jossa pysähdyimme pariksi tunniksi. Kiersimme rannan huvipuistoa, kävelimme pääkadulla ja shoppailimme mahtavassa surffikaupassa. Seuraavaksi näimme Montereyn ja pysähdyimme sinne syömään ja ihastelimme pienen Carmel by the Sean taloja sekä rantaviivaa. Tämä alue on aivan super söpöä ja Carmel by the Sea oli selkeästi rikkaiden vanhempien ihmisten suosiossa.

Big Sur alueen luonto, sillat ja rantaviiva on aivan mahtavaa ja itse käyttäisin tällä alueella seuraavan kerran vaikka koko päivän. Pääsimme Morro Bayhin noin kuuden jälkeen illalla ja rannassa oleva jättikivi on upea auringon laskiessa.

DAY3

Morro Baysta suuntasimme Santa Barbaraan jossa ystävät menivät maistelemaan viinejä ja itse tutkin Warrenin kanssa kaunista oikeustaloa jossa oli juuri häät alkamassa sisäpihalla. Santa Barbarasta tuli myös uusi suosikkini ja ihastuin kaupungin fiilikseen. Iltapäivällä jatkoimme matkaa Malibun kautta Los Angelesiin ja kotona olimme noin kuuden maissa illalla.

Kuinka kauan matkaan kannattaa varata aikaa? Ehdottomasti enemmän kuin kolme päivää vaikka tässäkin ajassa ehdimme nähdä paljon. Itse viettäisin enemmän aikaa Big Surin alueella sekä Santa Barbarassa sekä San Franciscossa, vähintään sen kaksi päivää. Ykköstiellä ajaa todella paljon turisteja ja useimmat tunnistaa avomustangista 😀 Meillä sattui todella hyvät säät ja paikoitella oli jopa aivan liian kuuma, mikä on todella harvinaista Friscon alueella sekä Big Surilla, jossa yleensä on aina viileää ja sateista.

Big Sur-alueella ei ole verkkoa ja kännykkä ei toimi pitkään aikaan, mikä kannattaa ottaa huomioon. Bensa-asemia ei myöskään ole kovinkaan paljon, joten on hyvä varautua etukäteen.

Meillä on Walmartista ostettu halvempi turvaistuin Warrenille, joka on kevyt ja pidämme tätä mukana lentokoneissa ja reissuissa. Itse olen kerran vuokrannut istuimen joka oli aivan likainen ja vanhan oloinen ja tämän jälkeen päätimme ostaa kakkosistuimen kotiin. Ajoimme usein Warrenin päikkäriaikaan, jolloin matkat taittuivat todella helposti. Pysähdyimme myös puistoissa, joissa hän pääsi purkamaan energiaa ja leikkimään.

Matka on pitkä ja ehdottomasti pienen matkaajan kanssa kannattaa varata enemmän aikaa juuri syömiseen ja leikkimiseen. Itse kuitenkin rakastan sitä miten helposti joka paikasta saa ostettua ruokaa (Whole Foods aivan lemppari) sekä miten hyvin kaikki aina ottavat lapsen vastaan niin ravintoloissa kuin muualla liikkuessa.

No tags 6
4 Responses
  • Sara
    September 18, 2019

Ma oon juurikin tolla oikeustalolla toissa! Ens kerralla kun tuut, laita viestia niin saatte kunnon tourin 🙂

• Marika

Ei vitsi oikeesti!!! Joo ehdottomasti laitan mieleen!

• Helena
    September 18, 2019

Warren ihan uskomaton matkustaja ja kun on alusta asti alkanut matkustaa ja hän on siihen tottunut niin sehän on kuin kotonaan. 🙂 on hän niin valloittava pikku mies. Ihania kuvia taas ja kiva katsella. 🙂 terkkuja täältä viilenevästä Suomesta

• annem
    September 23, 2019

Itse ajattelen, että vauvan kanssa matkustaminen riippuu todella paljon siitä millainen vauva on! Itse huonosti nukkuneen ja allergisen vauvan kanssa en olisi uskaltanut haaveillakaan esim. ulkomaanmatkoista, välillä jo tavallinen arki tuntui niin raskaalta. Nyt kuitenkin koko ajan helpottaa kun lapsemme kasvaa, ja ehkä uskallamme pian kauemmaskin reissata 🙂 Ihana kuulla, että teillä on ollut reissaaminen helppoa ja sujuvaa – nauttikaa siitä! Koska se ei todellakaan ole itsestäänselvyys 🙂